هنر زندگی
محبوب ترین ها

فواید دارویی گیاه پنج انگشت
۱. کاهش خطر ابتلا به سرطان
عوامل خارجی یا داخلی زیادی وجود دارند که می توانند شما را در معرض خطر ابتلا به سرطان های خاص قرار بدهند. کاهش خطر ابتلا به سرطان یکی از فواید دمنوش گیاه پنج انگشت است که دوست داریم به شما در این مقاله معرفی کنیم.

بنابراین، نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت باید به سبک زندگی سالم اضافه شود. خواص ضدسرطانی دمنوش گیاه پنج انگشت مسئول وجود چنین فایده ای است. عصاره میوه ی این گیاه از رشد سلول های بدخیم جلوگیری می کند. نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت به صورت منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان پستان، روده ی بزرگ و تخمدان کمک کند.

۲. درمان ناباروری
استفاده از دمنوش گیاه پنج انگشت ناباروری را درمان می کند، و این یکی از فواید شگفت انگیز این گیاه است که باید بدانید. اگر شما از مشکل ناباروری رنج می برید، فقط باید دمنوش گیاه پنج انگشت و چای سبز بنوشید، و برخی از ویتامین ها را مصرف کنید. نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت سطح پروژسترون را در زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، افزایش می دهد.

۳. افزایش میل جنسی زنان
شکوفه های گیاه پاکدامن را می توان برای تهیه ی دمنوشی که برای تقویت میل جنسی زنان موثر است، مورد استفاده قرار داد. بنابراین، زنان در سن باروری و آن هایی که یائسه شده اند باید برای لذت بردن از مقاربت جنسی شان روزانه چند فنجان دمنوش گیاه پنج انگشت بنوشند. فیتواستروژن­ های (گروهی از مواد شیمیایی گیاهی) موجود در گیاه پنج انگشت مسئول این خاصیت دمنوش آن هستند. این گیاه خواص دیگری نیز برای سلامتی دارد. ادامه ی مقاله را بخوانید تا اطلاعات بیش تری در مورد آن کسب کنید.

۴. افزایش تولید شیر
دمنوش گیاه پنج انگشت دمنوش ایده آلی است برای زنان شیرده چرا که افزایش تولید شیر یکی از فواید این گیاه است. اگرچه دمنوش گیاه پنج انگشت در افزایش تولید شیر مادر مؤثر است، اما زنان شیرده باید این گیاه دارویی را در مقادیر کم مصرف کنند. پس از نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت، سطح پرولاکتین در بدن زنان شیرده افزایش می یابد. پرولاکتین، که هورمونی زنانه است، نقش مهمی در تنظیم میزان تولید شیر بازی می کند. با این حال، به دلیل عدم وجود اطلاعات و شواهدی که اثربخشی و بی خطر بودن دمنوش گیاه پنج انگشت را در افزایش تولید شیر تایید کنند، باید قبل از مصرف آن با پزشک تان مشورت کنید.

۵. کاهش علائم یائسگی
بسیاری از زنان در زمان یائسگی سختی و دشواری زیادی را تجربه می کنند. آن ها معمولا از خستگی، سرگیجه، نوسانات خلقی، گرگرفتگی، و بسیاری از دیگر نشانه های یائسگی رنج می برند. گفته می شود که درمان جایگزینی هورمون، علائم یائسگی را درمان می-کند؛ با این حال، این درمان هنوز هم بحث آفرین است. دمنوش گیاه پنج انگشت فواید زیادی دارد که یکی از آن ها کاهش علائم یائسگی است. این دمنوش با متعادل کردن هورمون های زنانه، تا حد زیادی علائم یائسگی را رفع می کند. گفته می شود ترکیب کوهوش سیاه و دمنوش گیاه پنج انگشت، نتیجه ی بهتری به شما می دهد.

۶. محفاظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد
رادیکال های آزاد اثرات سوء زیادی برای سلامتی و زیبایی انسان دارند. به عنوان مثال، رادیکال های آزاد باعث استرس اکسیداتیو می شوند که خطر ابتلا به مشکلات مختلف مانند پیری زودرس و سرطان را افزایش می دهد. دمنوش گیاه پنج انگشت دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند بدن را در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. استفاده از این دمنوش را نباید در فهرست خواص درمانی شگفت انگیز گیاه پنج انگشت نادیده بگیریم.

۷. علائم سندرم قبل از قاعدگی را از بین می برد
زنان با نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت به صورت منظم، می توانند کاهش قابل توجهی را در علائم سندرم قبل از قاعدگی (PMS) تجربه کنند. افراد مبتلا به PMS از نشانه هایی مانند درد پستان (در اثر لمس)، تحریک پذیری، نوسانات خلقی، و سردرد رنج می برند. تسکین علائم سندرم قبل از قاعدگی یکی از فواید دمنوش گیاه پنج انگشت است که دوست داشتیم به شما در این مقاله معرفی کنیم. با توجه به یک مطالعه، با مصرف دمنوش گیاه پنج انگشت می توانید ۵۰ درصد از علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش دهید.

۸. درمان پوکی استخوان در مردان
تحقیقاتی در رابطه با پوکی استخوان در مردها انجام شده است و چند درمان احتمالی برای این بیماری وجود دارد. با این حال، با توجه به مطالعه ای که در کتابخانه­ ی ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا منتشر شده است، دمنوش گیاه پنج انگشت یک درمان خانگی عالی برای پوکی استخوان در مردان است. بنابراین، دوست داریم این فایده از گیاه پنج انگشت را نیز در این مقاله قید کنیم. استفاده از عصاره ی گیاه پنج انگشت به افزایش تراکم استخوان و بهبود سلامت استخوان کمک می کند و در نتیجه از پوکی استخوان در مردان پیشگیری می کند.

۹. کاهش حملات سرع
دمنوش گیاه دارویی پنج انگشت به کاهش حملات صرع کمک می کند، و این یکی از توانایی های فوق العاده و خواص درمانی شگفت انگیز این گیاه است. با توجه به مطالعه ای آزمایشگاهی، موش های نری که مقداری گیاه پنج انگشت مصرف کردند، کاهش قابل ملاحظه ای را در تعداد دفعات تشنج و طول تشنج تجربه کردند. این امر ثابت می کند که گیاه پنج انگشت در کاهش و کنترل حملات صرعی موثر است.

۱۰.جلوگیری از ابتلا به سرطان پروستات
گیاه پنج انگشت مزایای شگفت انگیز دیگری نیز برای سلامتی دارد. استفاده از دمنوش این گیاه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. گیاه پنج انگشت که دارای خواص ضد سرطانی است، توانایی زیادی برای کاهش سطح تستوسترون و مهار رشد سلول های سرطانی پروستات در بدن دارد. علاوه بر این، مزایای دمنوش گیاه پنج انگشت به دلیل توانایی این گیاه برای متعادل کردن هورمون ها در بدن است.

۱۱. کاهش آکنه
از آن جا که گیاه پنج انگشت توانایی تنظیم هورمون ها را در بدن د ارد، استفاده از دمنوش آن می تواند آکنه ای را که توسط تغییرات هورمونی ایجاد می شود، کاهش دهد. گیاه پنج انگشت یک درمان توصیه شده برای آکنه ی ناشی از سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است. این گیاه همچنین مانع از ظاهر شدن زخم آکنه می شود.


 

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 298
برچسب ها :

[ دوشنبه 2 دی 1398 ] [ 13:33 ] [ بیتا رضوی ]

 

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 315
برچسب ها : زندگی مشترک,سبک زندگی,عشق ,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:42 ] [ بیتا رضوی ]

 

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 313
برچسب ها : مردانه ,ازدواج ,زندگی متاهل,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:41 ] [ بیتا رضوی ]

 

لمس کردن یکدیگر

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 338
برچسب ها : آرامشبخش ,التیام بخش,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:40 ] [ بیتا رضوی ]
دعواهای میان زن و شوهر

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 369
برچسب ها :

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:39 ] [ بیتا رضوی ]

 

لاغر شدن

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 341
برچسب ها : همسران ,تعادل ,جذابیت ,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:39 ] [ بیتا رضوی ]

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 351
برچسب ها :

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:38 ] [ بیتا رضوی ]

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 325
برچسب ها : عاشقانه,رابطه ,حمایت ,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:37 ] [ بیتا رضوی ]

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 320
برچسب ها : ازدواج ,ازدواج‌های پرخطر,طلاق,

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:36 ] [ بیتا رضوی ]

 


ادامه مطلب

امتیاز بدهید :

| امتیاز : 0
موضوع : | بازدید : 354
برچسب ها :

[ يکشنبه 24 شهريور 1398 ] [ 4:35 ] [ بیتا رضوی ]
.: Weblog Themes BySibTheme :.

درباره سایت

عضویت / ورود
نام کاربري :
رمز عبور :

خبرنامه

آمار سایت

آنلاین :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته گذشته :
بازدید ماه گذشته :
بازدید سال گذشته :
کل بازدید :
تعداد کل مطالب : 25
تعداد کل نظرات : 0

آرشيو مطالب
آپلود سنتر دایمی
امکانات وب